איך להופיע ראשונים בגוגל
מדריך SEO למתחילים
פתגם ידוע (ונכון) אומר "אם אתה לא שם, אתה לא קיים", כשה"שָׁם" יכול להשתנות בהתאם לדרישה. באופן טבעי, כאשר מדובר על קידום האתר שלכם – ה"שָׁם" המובהק ביותר הוא גוגל, אלוהי האינטרנט ומנועי החיפוש.
את גוגל לא צריך להציג כמובן. זהו מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם, שמדי יום מתקבלות בו מעל 5.4 מיליארד בקשות חיפוש. גם לא צריך להיות חכם גדול כדי להבין שכדי לקדם את העסק שלכם, חשוב שהאתר שלכם יופיע באחת התוצאות בעמוד הראשון של גוגל, היכן שיזכה לחשיפה ולגידול עצום בכניסות אליו. סביר להניח כמובן, שככל שתמוקמו גבוה יותר בעמוד, גם הכנסות העסק שלכם יגדלו משמעותית.
אז איך עושים את זה? איך באמת מגיעים לעמוד הראשון בגוגל? אנחנו כאן כדי לתת הסבר קצר וממוקד.
מה זה בכלל קידום אורגני או SEO ולמה זה חשוב?
המושג SEO או אופטימיזציה של מנוע החיפוש (Search Engine Optimization) משמעותו למעשה תהליך טכני, אנליטי ויצירתי שמיועד לשפר את נוכחות האתר שלכם בתוצאות החיפוש הלא ממומנות של גוגל. במילים אחרות, מדובר בקבלת תעבורה (טראפיק) גדולה יותר מגוגל אליכם לאתר.
על מנת שזה יקרה ושאכן תטפסו מעלה בתוצאות, אתם צריכים "להוכיח" לגוגל שאתם ראויים להיות שם ושהאתר שלכם מספק את המענה הנכון והטוב ביותר לשאילתת החיפוש שנשאלה. זה לא רק תוכן איכותי שאתם צריכים לספק, חשוב גם שהאתר שלכם יהיה שימושי וידידותי למשתמש, שיהיו בו קישורים בנויים היטב ושגוגל יוכל לקרוא היטב את הדפים באתר שלכם, כלומר, תקשורת טובה.
איך מנועי חיפוש עובדים?
בכדי לספק רשימת תוצאות רלוונטית לשאילתת החיפוש, מנועי החיפוש מבצעים 3 שלבים עיקריים:
- זחילה (Crawling) – דמיינו עכביש ששולח זרועות לכל עבר. כך גם מנוע החיפוש. הוא שולח זחלני רשת, בוטים, מעין עכבישים כאלה, שסורקים את התכנים ברשת ועוקבים אחר קישורים במטרה להגיע לתוכן החדש והעדכני ביותר.
- קִטלוּג, מיון (Indexing) – לאחר שזחלני הרשת מגיעים לתכנים, הם מוסיפים אותם לאינדקס של מנוע החיפוש, שמשמש כספריית ענק שבה כל עמודי התוכן מסודרים בהתאם למידע ולנתונים שהבוט אסף, כשהחשובים שבהם הם זמן הטעינה של העמוד ומילות המפתח שבו.
- דירוג (Ranking) – תהליכי הזחילה והמיון מתרחשים ללא הפסקה מאחורי הקלעים. הבוטים כל הזמן מוצאים ומארגנים תוכן ברשת, אבל הסדר שבו הם מציגים את תוצאות החיפוש, הוא זה שקובע את הדירוג.
יחד עם זאת, קחו בחשבון שבראש עמוד התוצאות יופיעו תמיד התוצאות הממומנות (בדרך כלל 4 התוצאות העליונות). התוצאות הטבעיות, האורגניות, יופיעו בהמשך, מיד לאחריהן ועליהן ישפיע הדירוג של גוגל.
אז מה צריך לעשות ואיך?
למרות שיש באמת הרבה פרמטרים שיכולים להשפיע על הדירוג של האתר שלכם בגוגל, יש כמה שהם הקובעים ביותר:
- מילות חיפוש – אחד הכלים המשמעותיים ביותר שאתם מחויבים להתייחס אליו הוא מילות החיפוש, מילות המפתח. לכן עליכם לבצע מחקר מקיף ולגלות מה אנשים מחפשים. יש מספר כלים שתוכלו להסתייע בהם, למשל Google AdWords (כלי ייעודי חינמי של גוגל), אבל רצוי גם לבדוק מה קורה אצל המתחרים שלכם ולשאול חברים, בני משפחה ולקוחות.
לאחר שיש לכם רשימה של מילות החיפוש המתאימות לאתר שלכם, זה הזמן לבצע את האופטימיזציה של האתר ולהכניס אותן למקום הרלוונטי שלהן.
- קישורים – הטמעת קישורים באתר משמעותית מאוד לסריקה שלו. קישורים אלה עוזרים לגוגל להבין את הקשרים העסקיים של האתר, הם אלה שדרכם מגיעים אל האתר והם מצביעים על האמינות והרלוונטיות שלו. לכן, כדאי לבצע שיתופי פעולה עם אתרים אחרים, להטמיע קישורים שלכם אצלם ולהיפך. בנוסף, מומלץ מאוד גם להקפיד ולקשר את האתר לרשתות החברתיות.
- תוכן – יצירה וכתיבה של תוכן אמין ואיכותי לאתר הוא למעשה הדבר החשוב ביותר. כדאי שתוכן זה יהיה דינמי, יתחדש ויעודכן באופן תדיר ורצוי גם שייתן ערך מוסף לקורא. בקיצור, תשתדלו להיות תמיד עם האצבע על הדופק בכל הנוגע לעסק שלכם בכדי לתת למשתמשים וללקוחות שלכם מענה מיטבי לכל אורך הדרך.
- חווית משתמש – גוגל לא רק מתייחסת לתוכן ולקישורים, אלא בוחנת גם את נראות האתר, את זמן השהייה בו ואת זמן הטעינה שלו. בכדי שכל אלה יקבלו ציון גבוה אצל הבוטים של גוגל, יש לייצר ללקוח חווית משתמש חיובית. גוגל אוהב אתרים מהירים, לכן אל תעמיסו על המשתמש, הקפידו על עיצוב פרקטי, על אתר נקי ונעים לעין, ועל תצוגה נהירה וברורה של התוכן ושל הסחורה.
לסיכום, קידום אתר בגוגל אינו תהליך מסובך מדי, אבל אין ספק שנדרשים לו מחשבה והכנה. אין ספק שתוכלו לעשות את זה בעצמכם, אך אם תחליטו שלא, אנו כאן ב-digiboost נשמח לעשות זאת עבורכם ולהשיג לכם את התוצאות הטובות ביותר, בגוגל ובכלל.